top of page

יפן, לקוחות והחשיבות של ידע בין תרבותי

קלישאה ידועה בעולם העסקים היא כי "הלקוח תמיד צודק". על אף שזו היא קלישאה, זה מדגיש עובדה חשובה ביותר - אם עסקים רוצים לשרוד ולשגשג הם חייבים להבין ולענות על הצרכים של לקוחות המטרה שלהם. זה יכול להיות, וזה בדרך כלל, אתגר אפילו כשדנים בעסקים ולקוחות אשר חולקים תרבות זהה. לא כל שכן, כאשר מתחילים להתמודד עם לקוחות במדינות אחרות עם תרבויות שונות הנושא הופך להיות אפילו יותר מאתגר. יפן היא דוגמא טובה לחשיבות של ידע תרבותי בהבנת הלקוחות של אותה המדינה.

אחד ההיבטים העיקריים של התרבות היפנית הוא שזו מכוונת לקבוצתיות, המעריכה את חוות דעתה של הקבוצה על פני זו של הפרט. לקוחות יפניים מודאגים יותר ממה הקבוצה או הקהילה שלהם בפרט חושבים על מוצר כזה או אחר ופחות מה הם עצמם חושבים על זה. הם שואלים ומקשיבים לחוות הדעת של אנשי מכירות, חברים, עמיתים וחוות דעת אלו יהיו חשובים יותר מאשר הדעה שלהם. כדי להיות יעילים בעסקים ביפן, יש צורך לפנות לקהילות ולא יחידים. כמו כן, חשוב שיהיו אנשי מכירות אשר נתפסים כאמינים, בעלי ידע וניסיון.

בשל האוריינטציה התרבותית הזו, המקדשת את הקבוצה, היפנים מודעים תמיד לחשיבות של מעמד ומעמדות ומה המעמד שלהם בתוך הקהילה שלהם. מסיבה זו, הצרכנים היפנים נוטים לרכוש מותגים יוקרתיים בעלי מוניטין מעולה בתוך קהילתם ופחות מטריד אותם השאלה אם רכישה כזו עונה בצורה הטובה ביותר לצרכים האישיים שלהם. על כן, הם תמיד עוקבים אחרי הטרנדים החדשים ביותר ונחשבים לאחת המדינות בעלות אחוז הרכישה הגבוהה ביותר של מותגי יוקרה.

עם זאת, לא כל הרכישות נעשות עם התחשבות במעמד. בדיוק כמו צרכנים בכל מקום, גם היפנים רוכשים מוצרים מסוימים מסיבות מעשיות גרידא. כאשר הם עושים זאת הם נוטים לרכוש מוצרים בעלות נמוכה. המחשבה העומדת מאחורי צרכנות שכזו היא, "אם זה לא בעל חשיבות למעמד שלי, אין סיבה להוציא הרבה כסף על זה". התוצאה של זה היא כי יש ביקוש רב למוצרים יוקרתיים כמו גם ביקוש למוצרים "פרקטיים" בתקציב נמוך, אבל אין הרבה ביקוש למוצרים שנופלים בין לבין.

עסקים עם יפנים

זה על קצה המזלג על החשיבות של הבנת התרבות של לקוח על מנת לפעול ביעילות במדינה זרה.

אם אתם פועלים גלובלית ויש לכם לקוחות במדינות מעבר לים, צורו קשר כדי ללמוד עוד על החשיבות של הבנת תרבויות שונות כדי להשיג הבנה של התרבות של הלקוח שלך. אחרי הכל, הלקוח הוא המלך, ואלה שאינם מבינים את המלך צפויים לאבד את הראש שלהם - או לפחות את רווחיהם.

קריאה נוספת:

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Follow Us
bottom of page