top of page

עשרה טיפים מ-ע-ו-ל-י-ם לניהול כוח עבודה מגוון


היתרונות של כוח עבודה מגוון

מקומות העבודה של ימינו הם סופר מגוונים. אנשים בני דורות שונים, תרבויות, מינים, דתות ואמונות מושלכים יחד ומצופים לתפקד כצוות. מנהלים צוותים שכאלה צריכים להיות רגישים מאוד מבחינת היכולת שלהם להכיל את הגיוון וכדי להיות מסוגלים להוביל את כל האנשים האלה לעבוד בהרמוניה. עצם ההכרה בהבדלים אינה מספיקה כדי לקדם גיוון; את ההבדלים אלה צריכים לחגוג ולקדם ולא רק לגלות טולרנטיות לגביהם.

התגמולים נהדרים; לכוח עבודה מגוון יש מגוון רחב יותר של ניסיון, פרספקטיבה וגישות לפתרון בעיות. כוח עבודה מגוון יכול להיות גם נכס, שכן הוא משקף באופן מדויק את בסיס הלקוחות שלך. אבל איך את/ה משיג/ה סביבה כוללת באמת במקום העבודה?

הנה 10 טיפים מ-ע-ו-ל-י-ם , המבוססים על 25 שנים של נסיון בעבודה עם צוותים מגוונים מכל העולם:

1. תתחילו מהתחלה! גיסו אנשים עם גישה פתוחה, מכבדת וסובלנית כמו גם עם הכישורים הנכונים. דעות קדומות ויהירות קשות לשינוי, בעוד שאפשר תמיד ללמד מיומנויות.

2. אל תרשו לעצמכם "אנשים מועדפים בצוות". חלקו את הזמן שלכם בצורה שווה בין כל חברי הצוות. לכל אחד מגיע אותו כבוד ותשומת לב. נהפוך הוא, אם אתם רואים שיש מישהו או מישהי בצוות שמתקשים להתחבר, השקיעו אפילו קצת יותר זמן בהם ובחיבור שלהם לשאר האנשים.

3. נסו לראות כל חבר צוות כאינדיבידואל ולהיזהר שלא ליפול לסטריאוטיפים. אל תניח כי רק בגלל שביקרתם במקום מסוים אתם מבינים את התרבות; אנשים מתרבות מסוימת לא בהכרח יתאימו את עצמם למה שאתם מצפים. כמנהלים, עליכם תמיד לבחון את הדעות הקדומות שלכם ולשים אותם בצד, אם הם מבוססים על אמונה, מוצא אתני או מיניות.

4. להיות מודעים לכל טאבו או ערכים שעלולים לצוץ בתוך כוח העבודה המגוון שלך – זה יכול להיות כל דבר, חגים דתיים חשבים, קודי הלבוש המקובלים במשרד או מגבלות בנושא אוכל. אם אפליה כלשהי מרימה את ראשה במקום העבודה, עליכם להתמודד עם הסיטואציה במהירות על פי מדיניות החברה והחוק.

5. צורו סביבה שבה אנשים מרגישים בנוח לשתף רעיונות. אם יש לכם חברי צוות מתרבויות שבהן לפנות בשאלות למישהו בכיר או לסותר את הבוס נחשב לא מכבד, תמצאו את הדרך לעודד אותם להשמיע דעה. לדוגמה, ליצור מפגשי 'שולחן עגול' כך שלכל אחד יש זמן שווה לדבר ואין כזה דבר "רעיון טיפשי". לחלופין, להפעיל קבוצות בפורטל פנימי או במדיה החברתית שבה כל חברי הצוות מוזמנים לתרום.

6. היזהרו במתן משוב. תנסו להיות חיוביים, אבל אם יש צורך במשוב שלילי, לנסות לעשות את זה בצורה בונה ולתת אותו באופן פרטי. בתרבויות רבות, אסייתיות למשל, יש תחושה חזקה מאוד של "הלבנת פנים" ואתה תרגיש מושפל אם מתחו ביקורת עליך מול עמיתים לעבודה. מנהל טוב צריך להיות בעל מדיניות דלת פתוחה, כך שאנשים יכולים לחלוק חששות בפרטיות. לא לכולם נוח עם אופי העימות של פורום פתוח.

7. כל דבר, מקידום ועד משמעת, צריך להיות קשור לביצועים. אין לתרץ תירוצים לביצועים ירודים או להתנהגויות בלתי הולמות המבוססות על תרבות של אדם מסוים, או לקבוע כללים שונים לקבוצות שונות. למרות שיש צורך בסובלנות ובהבנה של התרבויות השונות בתוך קבוצה, על כל אחד בכוח עבודה מגוון להיות בעל אותן הזדמנויות מקצועיות ולעמוד מול אותם הליכים משמעתיים.

8. הנח את כללי האצבע כדי למנוע התנגשות. צוות מאושר צריך מבנה ויחידים צריכים לדעת מה מסגרת האחריות שלהם. מנהיג צריך להכתיב את הטון של איזה סוג אינטראקציות יהיו בצוות, ולהוות דוגמה אישית. מנהל שהוא יהיר, מרושל, או עצלן יכול רק להאשים את עצמו אם הצוות שלו הוא לא יעיל, או בסכסוך מתמיד.

9. תחשוב על איך אתה מתקשר. לשלוח אימייל בלהט הרגע יכול להיות טעות; זה יכול להתפרש כאגרסיבי, או פשוט לא מובן, במיוחד אם הנמען הוא מתרבות שבה הדינמיקה בין הבוס לעובד שונה ממה שאתה מכיר. התקשורת צריכה להיות ברורה - ואם הצוות שלך כולל דוברי שפות שונות, ודא כי כולם הבינו את המסר שלך.

10. שתף מידע בצורה נדיבה כדי שחברי הצוות ירגישו מחויבים ומצוידים לעשות את עבודתם. זה כולל שיתוף מידע אחד על השני כדי שההבדלים יהיו גלויים וידועים לכולם. בורות מזינה אפליה. נסה ליצור סביבה לא רשמית ונוחה, למשל, ארוחת צהריים צוותית, שבה אתה מעודד אנשים לדבר על עצמם. צריך לשבור מחסומים בבניית צוותים כבר בתחילת הדרך.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
Follow Us
bottom of page